Eellugu

Peale Hispaania laagrit saadud nohu andis päris pikalt tunda, kuid pea poolteist nädalat hiljem sai korralike treeningute juurde tagasi tulla. Nädal enne võistlusi sai ka tehtud korralik treeningnädalavahetus, mille kulminatsiooniks oli 40km suusaots Tartu Maratoni rajal – Arula 31km stardist Harimäe tronini ja tagasi. Võistluseelse nädala algus läks natuke vaevaliselt. Keha oli väsinud ning treeningutel kõige paremat tunnet ei olnud.

Eellaager

Lätti sõit algas juba neljapäeva lõunast, et teha võistlusteks ettevalmistustreeninguid ning teha korralik treeningnädalalõpp Eesti koondisega. Olude sunnil pidin mina roolis olema ja seega sai üsna pika autosõidu. Esimene treening toimus Riia parimal maastikul – Bumbukalnsis. Ühisstardist 2x2km teateintervallid. Endalegi üllatuseks suutsin esimese intervalli täpselt Kenny ees võita, samas Kenny, Timo, Bertuks vist ei jooksnud päris maksiga. Teisel intervallil nii head rütmi ei saanud ning natuke rapsisin, mis kulmineerus 30s veaga raja lõpuosas. Jõudsin lõppu minutilise kaotusega neljandana, ees Kenny, Timo, Bertuks.

Esimene intervall.
Teine intervall.

Neljapäeva hilisõhtul jõudsime Liepajasse. Elamine oli korterites, ise tegime süüa ning elul väga midagi viga ei olnud. Reedel olid kaks kergemat trenni luitemaastikel. Esimeses trennis tegin paar kiiremat liigutust, aga õhtuses trennis enamuses jalutasin. Väike väsimus juba hakkas tekkima. Nüüd tagasi vaadates oli mul tõenäoliselt lisaks kiirele neljapäeva õhtusele trennile ka eelmise nädalavahetuse trennid jalgades. Rajad tõotasid tulla kiired ja täpset orienteerumist nõudvad.

Lühirada

Tegu oli WRE võistlusega ja tänu üsnagi soliidsetele punktidele sain startida stardiprotokolli lõpuosast. Samas lühirajal see liialt ei loe, sest kahe minutiga väga lihtsalt kedagi kinni ei püüa. Minu ees startis täpselt 2min enne Tõnis ja 4min enne Uku. Eesmärk oligi nad mõlemad enne finishit kätte saada ning see nõuab puhast ja kiiret sooritust. Stardist välja liikusin agressiivselt ning esimesed punktid jooksin liidritega üsna võrdselt. Parim positsioon oli neljandas punktis, kus olin neljandal kohal, 29s kaotust Timole ning juhtisin ka hilisemat võitjat Kennyt.

Neljandas punktis neljas, +0:29 liidrist. Viisakas algus

Edasi hakkasin juba vaikselt esimesi väsimuse märke tundma ning järjest rohkem tekkis hetki kui liikusin lihtsalt üldsuunaga, lootes näha mõnda suuremat objekti või punkti prismat. Etappidel 6 ja 7 tegin üldsuunaga liikumisest tingituna esimesed 5-10s lisakaared, sest ei olnud punktiobjekti selgelt välja lugenud. Üldlaastus aga oli seis hea, kuid mängisin ohtilku mängu. Tagantjärele vaadates hakkas mu kontrollitud kaose o-tehnikast järjest enam kontroll ära kaduma ning oli vaja ainult üht tehnilist punkti, et täis kaos tekitada, ja nii ka läks. Kümnendasse punkti jõudes tervitas mind kaameramees. Tegu oli minust aasta noorema Emils Zernisega, kes on mu hea sõber ning konkurent. Kuigi ma olin teadlik, et ta on kaameraga metsas, siis millegi pärast liikusid mõtted sellele kuidas kaameras lahe välja näha. Kaardilugemine, mida oli niigi vähe, jäi veel rohkem tahaplaanile. Seal samas kaamera ees tegingi kõigepealt u 10s kaare 10. punkti ründamisega. Punktist väljusin puhtalt üldsuunaga umbes õiges suunas. Tõenäoliselt otsis keha viisi kuidas veel kiiremini edasi liikuda ning see tuli veel vähema kaardi vaatamise arvelt. Kui lõpuks poolel teel 11. punkti kaarti vaatasin ei saanud kohe üldse aru kus ma olen. Liikusin kompassiga nüüd etapi mõttes õiges suunas edasi ning lootsin end mingite objektidega kinni lugeda. Arvatavasti olin aga nii punasesse jooksnud, et ei suutnud aru saada, et õiges suunas vaadates oleks isegi punkti näinud. Jooksin segaduses ringi, leidsin valesid punkte ning lõpuks 1.5min hiljem leidsin ka oma punkti. Teadsin, et pean nüüd rahulikumalt võtma, et taas õige rütm sisse saada. Samas kaardikontakt jäi endiselt väikseks ning panin kohe 40s vea järgmisesse punkti otsa. Motivatsioon rajult edasi kütta oli üsna kadunud ning kuigi järgmise punkti sai hästi kätte, siis ülejärgmisega tegin taas viga ning sealt edasi liikusin juba pettunult trennitempos.

10. punktis oli seis üsna soliidne. Aeg 16:30, koht seitsmes +1:16 liidrist.
Mu gps veidi jumpsis, kuid 11 ja 12 punktidega sai korralikult tiirutatud. 10. punktist väljusin liiga vasakule ning ise arvasin, et olen paremal, seega korrigeerisin veel rohkem vasakule. Oleks võtnud korraks aja maha ja kõrgusjooned välja lugenud, oleks pääsenud u 15s lisakaarega.
Lühiraja 10. kp võtmine. On näha, et ma isegi vaatan punktist väljudes kaarti ja siis ikkagi jätkan vales suunas liikumist.
Raja lõpuosa. no comments. Lühiraja gps: https://sportrec.eu/gps/1h3jka3

Sprint

Peale lühiraja lõppu oli ainult paari tunnise vahega Liepajas WRE sprint. Nii väikese vahega on toitumine väga keeruline ning otsustasin süüa paar saiakest Lidlist. Ostsin ka mõne peale võistlust söömiseks. Süües aga kasvas isu ning sõin ära ka peale võistlust söömiseks mõeldud saiakesed. Tõenäoliselt ei olnud saiakesed üldse parim toit ning oleksin pidanud võileibadega leppima, aga nii ta läks. Igal juhul sprindiks sooja tehes tundsin kuidas pistab ning lootsin, et see läheb üle. Võistlusel esimesed paar punkti oligi tunne hea, aga siis hakkas taas pistma ning ülejäänud osa rajast olin sunnitud läbima rahulikus tempos. Kaks starti päevas on üsna koormavad organismile ning kahjuks taaskord Costa Calida võistlustele sarnaselt sprint ebaõnnestus. Järgmine kord, kui selline formaat on, olen juba targem ning mõtlen eelnevalt toitumise, puhkamise jms eelnevalt läbi, et suudaks mõlemat distantsi hästi joosta.

Rada iseenesest oli küllaltki tavaline. Jürgenilt hea sooritus, et suutis võtta võidu.

Tavarada

Kahe ebaõnnestunud võistluse pealt oli tahtmine saada nädalavahetuselt positiivset emotsiooni ning teha ka üks õnnestunud sooritus. Eelneval õhtul ei teinud teiste poistega enam nii palju nalju ning häälestasin end tavarajasoorituseks. Taktika oli hoida end kogu aeg kaardis ning hoida kaardikontakt alati piisaval tasemel, et liikumine oleks sujuv. Stardist kuni liblikani töötas see plaan valatult. Kontroll oli koguaeg peal ja kuigi ma liikusin aeglasemalt, siis teadsin et olen säästnud energiat, et lõpus hoogu jurude panna.

Ilus kontrollitud raja algus.

Kohe liblika alguses hakkasin nägema Uku-Lauri selga. Paari etapiga jõudsingi talle järele ning omakorda paar etappi hiljem jõudsime 4min enne startinud Tõnisele järele. Liblika lõpuosas liikusin Tõniselt ja Ukult vaikselt eest ära ning teisele liblika kaarele liikusin juba üksi. Ukul oli teine kaar juba läbitud ning tema liikus liblikast edasi.

Ukuga koos Tõnist jahtimas
Liblika lõpuks olin teistelt eest ära libisenud

Liblika teisele kaarele liikudes nägin, et 6min hiljem startinud Kenny just lõpetas selle kaare. Kiire arvutus peas ütles, et ülemine kaar ongi kiirem ning kui jooksen selle veatult, siis liblikast väljudes olen Kennyga koos. Vaikselt hakkas kohale jõudma väsimus ning teistelt eest ära joostes tekkis väike pingelangus ja kaardiga kontakt hakkas vähenema. Etapid 16 ja 17 sain kätte hästi, kuigi 17 liikusin juba kõhklevalt.

Ilusasti sujunud 16 ja 17 etapid

18. etapile minnes püüdsin vältida mäge ning otsustasin minna paremalt kõrgemast tipust ringi. Väsinud jalad aga viisid liiga suurele ringile ning tuli esimene 30s viga. Pole hullu. Kahjuks, aga ma sellest ei õppinud ning väljusin 18 kohe otse üldsuunaga. Sain kiirelt oma veast aru ja etapi keskel olevast vallist alla minnes juba teadsin kus olen. Punkti rünnates kujutasin punkti ümbrust natuke teisiti ette ning segaduse tekkides võtsin suuna kohe tagasi valli suunas, et saada kaardist uuesti aru. Seal tuli mulle vastu Tõnis, kes oli nüüd omakorda mind kinni püüdnud. Sain aru, et punkt on ikkagi sealpool, kus ma juba olin ning ümber pöörates saingi aru mis vorme oli üritatud kaardil kujutada. Viga 1min. Taas liblika keskpunkti suunas liikudes läksin taas veidi kiirustades üldsuunaga. Kaldusin vasakule, aga õnneks maastik oli avatud ning suutsin ilma rohkemate vigadeta taas liblika keskpunkti jõuda.

Ebaõnnestunud etapid

Teadsin, et Kenny tõenäoliselt lõpetas oma liblika kaare kiiremini ning on juba ees ning nii oligi. Samas oli mind kätte saanud 4min hiljem startinud Edgars Bertuks ja seega oli keegi, kellega koos hoida raja lõpuosas tempot üleval. Esimestel etappidel tundus Edgarsi tempo küllaltki minu oma lähedane ning suutsin ka ise kaarti lugeda ja hoida asja kontrolli all. Samas peale paari etappi nägin kuidas Edgars liigub efektiivsemalt ja mul pole mõtet enda peaga orienteerudes lisakaari tegema hakata. Haakisin end Edgarsi taha ja kontrollisin nii palju kui suutsin. Väsimus jõudis kohale üsna kiirelt ning üsna pea oli mu ainus eesmärk Edgarsil järel püsida ning kaardi lugemisele enam energiat ei kulutanud. Laugetel suutis Edgars minuga vahet suurendada, kuid tõusudel suutsin võtta vahe kinni. Õnneks oli rajal piisavalt tõuse ja seega suutsin Edgarsil järel püsida lõpuni. Raja lõpuosas saime kätte ka minust 2min hiljem startinud igipõlise konkurendi (aasta vanema) Ilgvars Caune ja seega oli meid grupis juba kolm. Kuna mu lõpuspurdid vajavad arenemist, siis püüan alati ära kasutada võimalusi kui saab kellagagi koos lõppu joosta. Eesmärk oli võtta meie kolmesest grupist finiši võit. Ilgvarsist möödusin eelviimases punktis ning seejärel püüdsin Edgarsiga mitte vahet suuremaks lasta. Vahe suuremaks ei läinud, aga samas ka ei vähenenud. Edgarsile seekord lõpuspurdil konkurentsi pakkuda ei suutnud ning ta finišeeris 2 sekundit enne, samas Ilgvarsi skalbi sain ma kätte.

Raja lõpuosa. Risk Edgarsi taga joosta tasus ära. GPS: https://sportrec.eu/gps/1h3jkal

Tulemuseks seitsmes koht ja kaotus 9min seljavõidu teeninud Kennyle. Tegin oma ära, aga ilma Edgarsi vedurita oleks tulemus paar minutit kehvem olnud, mis oleks juba kaotuse viinud 1min/km peale. Töö jätkub ning nädalavahetusele sai positiivse lõpu pandud.

Tulemused

Järeltrenn Riias

Tavarajaga treeningnädalalõpp ei lõppenud. Ees ootas veel sprinditrenn Riias. Jooksime Raiko ja Kiuriga ühisstardist. Võidu võtsin mina, aga liikumine oli kõigil väga raske. Lisaks olid mõned väravad kinni, mis lisasid orienteerumisse vürtsi.

Peale trenni kiire McDonaldsi tiir ning sõit jätkus koju. Ahjaa Liepajast pühapäeval Riia poole sõitma hakates pidas politsei mind kinni. Küsis palju kiirus oli. Ütlesin 75, mille peale politseinik jätkas oma küsimust, et palju olema peaks. Väitsin enesekindlalt 70, kuna kogu tee oli 70 märk olnud. Tuli välja, et piirang sellel metsateel oli hoopis 50. Vaadati dokumente ja näidati radaripilti, mis registreeris kiiruseks 74. Peale seda kirjutasin mingile lätikeelsele dokumendile allkirja, mis tõenäoliselt ütles, et tunnistan süüd ja nõustun trahviga. Teel Riiga potsataski meilile ametlik trahv, kus paluti 21km/h (74 +-3) kiiruse ületamise eest teha kohustuslik annetus 80€ Läti valitsusele. Ja mis 50 piirangu märki puutub, siis tuleb välja, et Lätis tähendab tavaline valge taustaga küla silt, et tegu on asulaga ja kehtivad asula piirangud. Sinise taustaga silt tähendab lihtsalt asula piiri, mis piiranguid endaga kaasa ei too. Ja lisaks McDonaldsis Läti liiklusseadust lugedes tuli välja, et oleks ma 1km/h vähem kiirust ületanud, oleks trahv olnud poole väiksem. Õppetund edaspidiseks, et tasub võõra riigi liiklusseaduse nüanssidega kursis olla.

Asula märgid Lätis, millega kaasneb 50 piirang.
Asula piiri tähistav märk, millega piiranguid ei kaasne.
Categories: Määratlemata

2 Comments

Kiur · 8. apr. 2022 at 01:41

Nalja sai ka tavarajale eelneval õhtul. Maagiline kiirus tavarajal!

    KaarelV · 8. apr. 2022 at 02:27

    Tänud. Eks nalja sai iga õhtu 💪

Vasta KaarelV-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga